Symbol:
3137

Wydział:
Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Podstawa prawna:
1. ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
2. ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach,
3. ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
4. ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali,
5. uchwała Nr XXVIII/149/2012 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2012r. poz. 6284),
6. uchwała Nr LIV/327/2022 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 6 grudnia 2022 r. w
sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki za pojemnik o określonej pojemności (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2022r. poz. 9597),
7. uchwała Nr XXXIII/199/2021 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 24 marca 202r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2021r. poz. 2675),
8. uchwała Nr XXXIII/198/2021 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 24 marca 2021 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Łęka Opatowska (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2021r. poz. 2674),
9. uchwała Nr XXV/103/2016 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 29 czerwca 2016r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2016r. poz. 4425),
10. uchwała Nr XXIV/145/2020 Rady Gminy Łęka Opatowska z dnia 26 maja 2020 r. w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2020r. poz. 4769).


Opłaty:
Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub
prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17,00 zł.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego w Łęce Opatowskiej lub dokonać przelewu, przekazu na rachunek bankowy: urząd Gminy Łęka Opatowska nr konta: 69 8413 0000 0100 0101 2000 0102.
Płatność można dokonać kartą lub gotówką; płatność gotówką w kasie Banku Spółdzielczego może być wniesiona do godziny 14:30, kartą do godziny 15:30.
Dowód wniesionej opłaty skarbowej
należy załączyć do dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.


Termin odpowiedzi:
Zgodnie z ustawą, załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Jednostka odpowiadająca:
Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska,
Urząd Gminy Łęka Opatowska,
ul. Akacjowa 4 pok. 111,
Inspektor ds. gospodarki komunalnej tel. 62 7814532


Tryb odwoławczy:
Od decyzji wydanych w postępowaniu przysługuje prawo wniesienia odwołania do
Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Wójta Gminy Łęka Opatowska w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Odwołanie powinno
zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego
przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.


Uwagi:
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Treść informacyjna dla osób składających deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Gmina Łęka Opatowska, reprezentowana przez Wójta Gminy Łęka Opatowska z siedziba przy ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska.
Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
" listownie na adres: Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
" poprzez e-mail: sekretariat@leka-opatowwska.pl
" telefonicznie: 62 78 14 520
2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani/Pan kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w bezpośrednio w Urzędzie Gminy.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez nas celu ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
4. Będziemy przetwarzać Pani/Pan dane osobowe na podstawie przepisów prawa:
" art. 6m ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
" Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W przypadku udostępnienia przez Panią /Pana numeru telefonu lub adresu email w celu ułatwienia kontaktu, podstawą przetwarzania przez nas tych danych będzie Pani/Pana zgoda.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez minimum 10 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Pani/Pana sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
6. Odbiorcami, do których mogą być przekazane Pani/Pan dane osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane są podmioty, z którymi Urząd zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych oraz wywozu i odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy.
7. W odniesieniu do danych pozyskanych przez nas przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
" prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
" prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
" w przypadku danych osobowych uzyskanych na podstawie zgody, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem.
Aby skorzystać z powyższych praw, należy się skontaktować z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe zawarte są w punktach 1 i 2.
8. W przypadku nieprawidłowości przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
9. Podanie przez Panią?/Pana danych osobowych w zakresie art. 6m ust. 1b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest obowiązkowe a ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością? skutecznego złożenia dokumentu i może skutkować odpowiedzialnością karno-skarbową. Wyjątek stanowią dane dotyczące numeru telefonu lub adresu email, który jest podawany dobrowolnie w celu ułatwienia kontaktu.


Dokumenty