Symbol:
1510

Wydział:
Referat Organizacyjny

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (T. j. Dz. U. z 2021r. poz. 735 ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46)


Opłaty:
Nie pobiera się.

Termin odpowiedzi:
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi, a gdy jej załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień - także o stanie rozpatrzenia skargi, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia jej wniesienia albo przekazania.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w ww. terminie, organ właściwy do ich załatwienia zobowiązany jest do zawiadomienia skarżącego, podając przyczynę zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.


Jednostka odpowiadająca:
Referat Organizacyjny
Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej,
ul. Akacjowa 4, pok. 102,
tel. 062 78 14 523


Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy

Uwagi:
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Wymogi formalne
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego/wnioskodawcy.
Skargi i wnioski, które nie zawierają ww. danych pozostawia się bez rozpoznania


Treść informacyjna dla osób składających wniosek/skargę.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Gmina Łęka Opatowska, reprezentowana przez Wójta Gminy Łęka Opatowska z siedzibą przy ul. ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
1. listownie na adres: Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
2. poprzez e-mail: sekretariat@leka-opatowska.pl
3. telefonicznie: 62 78 14 520
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji procesu przyjmowania i koordynowania rozpatrywania skarg i wniosków wpływających do Urzędu.
Podstawa prawną ich przetwarzania jest Pani/Pana zgoda wyrażona poprzez akt złożenia wniosku oraz następujące przepisy prawa:
- art. 237-238 ustawy z 14.6.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenia Rady Ministrów z 8.1.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
- ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W przypadku udostępnienia przez Panią /Pana numeru telefonu lub adresu email w celu ułatwienia kontaktu, podstawą przetwarzania przez nas tych danych będzie Pani/Pana zgoda.


Dokumenty