Symbol:
6733 / 6730

Wydział:
Referat Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Podstawa prawna:
ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Zastosowanie mają w szczególności:
- przepisy art. 50 - 67 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- art. 72 ust. 1 pkt 3 oraz art. 72 ust. 3 ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
- przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego


Opłaty:
1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy: 598,00 zł. (niezależnie od rodzaju inwestycji). Z opłaty tej zwolniony jest właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości, dla której będzie wydana decyzja, a także wnioskodawca wymieniony w art.7 ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: 17 zł.
Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.
3. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej, ul. Akacjowa 4, 63 - 645 Łęka Opatowska przelewem, przekazem pocztowym wskazując,
z jakiego tytułu opłata jest wnoszona.
Numer konta właściwego dla wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
" 69 8413 0000 0100 0101 2000 0102
4. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku


Termin odpowiedzi:
1. Wydanie decyzji w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego następuje
w terminie 65 dni wraz z niezbędnymi załącznikami. Do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa na dokonanie określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
2. Wydanie decyzji w sprawie ustalenia warunków zabudowy następuje w terminie zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1) 90 dni od złożenia wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni. Do terminu tego nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa na dokonanie określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
3. Decyzja dostarczana jest wnioskodawcy drogą pocztową lub przez upoważnionego pracownika, przy czym Wnioskodawca, który jest osobą fizyczną, może odebrać ją osobiście w Urzędzie Gminy w Łęce Opatowskiej, ul Akacjowa 4, 63 - 645 Łęka Opatowska. Wolę odbioru osobistego Wnioskodawca zgłasza przy złożeniu wniosku, podając równocześnie nr telefonu kontaktowego.


Jednostka odpowiadająca:
Referat Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Tryb odwoławczy:
Każda ze stron postępowania administracyjnego może złożyć odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu, za pośrednictwem Wójta Gminy Łęka Opatowska, w terminie
14 dni od daty jej otrzymania


Uwagi:
Opis:
1. Inwestycja jest lokalizowana na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku - w drodze decyzji o ustaleniu warunków zabudowy, z wyjątkiem inwestycji celu publicznego, dla której wydawana jest decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w trybie procedury (inwestycją celu publicznego jest inwestycja stanowiąca realizację celu publicznego, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. W przypadku inwestycji zaliczanej do przedsięwzięć wymagających przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy należy uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.
3. Decyzję o ustaleniu warunków zabudowy wydaje Wójt Gminy, z wyjątkiem terenów zamkniętych (tereny o charakterze zastrzeżonym ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa, określone przez właściwych ministrów i kierowników urzędów centralnych), dla których decyzję wydaje Wojewoda Wielkopolski.
4. W celu uzyskania decyzji o warunkach zabudowy należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami, stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.

Wymagane dokumenty
1. Wypełniony wniosek zawierający dane wnioskodawcy oraz wymagane dane charakteryzujące inwestycję wypełniony na formularzu ustalonym rozporządzeniem Ministra Rozwoju
i Technologii w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.
2. Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty skarbowej, jeżeli opłata jest wymagana (informacja na ten temat znajduje się w punkcie Opłaty).
3. W przypadku ustalenia pełnomocnika, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo szczególne, określające rodzaj czynności, do których pełnomocnik posiada umocowanie wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty (informacja na ten temat znajduje się w punkcie Opłaty).
4. Mapa zasadnicza lub w przypadku jej braku, mapę ewidencyjną, pochodząca z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, obejmująca teren, którego wniosek dotyczy, wraz
z obszarem, na który inwestycja będzie oddziaływać, w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej w obowiązującym państwowym systemie odniesień przestrzennych albo papierowej.
Określenie Granic terenu objętego wnioskiem (najlepiej na kopii mapy).
Wielkość mapy powinna umożliwiać wyznaczenie obszaru analizowanego, którego granica ustalana jest zgodnie z art. 61 ust. 5a oraz art. 64a ust. 2 ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym.
5. Dokumenty wystawione przez jednostki organizacyjne (odpowiednie do zapotrzebowania
w media opisane we wniosku) potwierdzające, że istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego. W przypadku, gdy istniejące lub projektowane uzbrojenie terenu nie jest wystarczające dla zamierzenia budowlanego, dokument powinien potwierdzać, że wykonanie uzbrojenia terenu zostanie zagwarantowane w drodze umowy zawartej między jednostką organizacyjną a inwestorem (promesa).
6. W przypadku inwestycji będącej przedsięwzięciem wymagającym przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, do wniosku należy dołączyć ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydawaną na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
7. Pozostałe załączniki wynikające z formularza wniosku ustalonego rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.

Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z kompletem załączników można składać w Urzędzie Gminy w Łęce Opatowskiej
ul. Akacjowa 4, 63 - 645 Łęka Opatowska lub przesłać drogą pocztową.




Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

Treść informacyjna dla osób składających wniosek w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) dalej "RODO", informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Gmina Łęka Opatowska, reprezentowana przez Wójta Gminy Łęka Opatowska z siedziba przy ul. Akacjowej 4, 63-645 Łęka Opatowska.
Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
- poprzez e-mail: sekretariat@leka-opatowwska.pl
" telefonicznie: 62 78 14 520
2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.
3. Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, w celu:
-wydania decyzji administracyjnej o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy
- zaksięgowania i rozliczenia zapłaconej opłaty skarbowej.
4. Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w zakresie imię i nazwisko, adres, ponieważ jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze i wynika z:
- ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- ustawy o opłacie skarbowej
- ustawy kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy
5. Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w zakresie numeru telefonu, adresu e-mail na podstawie Pani/Pana wyraźnej zgody, w celu poinformowania o ewentualnych brakach do złożonego wniosku, którą możesz wycofać w dowolnym momencie.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Gminę Łęka Opatowska, Urząd Gminy Łęka Opatowska przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Pani/Pana sprawy a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
7. Pana/Pani dane osobowe będą przekazywane uprawnionym instytucjom w szczególności na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców, którym mogą być ujawnione Pani/Pana dane są podmioty, z którymi Urząd zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych w Urzędzie systemów informatycznych. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
8. W odniesieniu do danych pozyskanych przez nas przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego praw,
- W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa), w przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy Pani/Pana danych osobowych.
10. Podanie przez Pana/Pania? danych osobowych jest obowiązkiem ustawowym. Konsekwencja? ich niepodania będzie brak możliwości realizacji sprawy. Wyjątek stanowią adresu e-mail i/lub nr telefonu których podanie jest nieobowiązkowe. Podając te dane wyraża Pani/Pan zgodę na włączenie ich do akt sprawy. Dane mogą zostać wykorzystane w celach kontaktowych w prowadzonej sprawie, co może usprawnić jej realizację. Posiada Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem




Dokumenty