Nazwa procedury urzędowej:
Ustalenie numeru porządkowego budynku (wybudowanego/w trakcie budowy/prognozowanego do wybudowania)

 

Symbol procedury: 

BGK.6624

 

Wydział:

Referat Budownictwa, Gospodarki  Komunalnej  i Ochrony Środowiska

 

Podstawa prawna: 

Art. 47 a oraz art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.).

Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012r. poz. 125).
 
 

Opłaty:
Opłata skarbowa:

·      od zawiadomień o ustaleniu numeru porządkowego budynku nie pobiera się opłaty skarbowej,

·      od wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego fakt ustalenia określonego numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł,

·    od żądania poświadczonej kopii wydanego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku należy uiścić opłatę w wysokości 5 zł od 1 strony dokumentu.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy:

Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4 , 63-645 Łęka Opatowska, Spółdzielczy Bank Ludowy

w Kępnie, oddział w Łęce Opatowskiej  69 8413 0000 0100 0101 2000 0102.

 

Termin odpowiedzi:
Wydanie stosownego zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

 

Jednostka odpowiedzialna:
 Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

 Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej,

 ul. Akacjowa 4 pok. 108-109,

 tel. 62 7814532

 

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.

 

Uwagi:
Zgodnie z art. 47a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ustala się numery porządkowe oraz prowadzi ewidencję numeracji i nazw ulic i placów.

Numer porządkowy ustala się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają. Zgodnie z art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.),właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeru, umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu. Na tabliczce, oprócz numeru porządkowego, zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu.
Stosownie do art. 64 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeksu wykroczeń (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 46, poz.275 ze zm.), jeśli osoba będąca właścicielem, administratorem, dozorcą lub użytkownikiem nieruchomości nie dopełnia obowiązku umieszczenia w odpowiednim miejscu albo utrzymania w należytym stanie tabliczki z numerem porządkowym budynku, podlega karze grzywny albo karze nagany.

 

Wymagane dokumenty:

1.         1.  Wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku zawierający: imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres, określenie statusu budynku (budynek istniejący/w trakcie budowy/prognozowany do wybudowania) oraz jego usytuowanie (budynek naziemny/podziemny).

2.            2. Załączniki:

           a/ dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości - w przypadku, jeśli

           wnioskodawca nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków,

         b/ mapa z wrysowanym budynkiem,

         c/ w przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku w budowie - oświadczenie o rozpoczęciu

            budowy oraz ostateczna decyzja pozwolenia na budowę z załącznikiem graficznym,

        d/  w przypadku, gdy wniosek dotyczy budynku prognozowanego do wybudowania i działka

            nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego:

           -    ostateczna decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu z załącznikiem

               graficznym z własnoręcznie wrysowanym budynkiem lub

           -   ostateczna decyzja o pozwoleniu na budowę wraz z kopią projektu zagospodarowania

               działki, stanowiącym załącznik do tej decyzji.