Symbol:
5345

Wydział:
Referat Spraw Obywatelskich

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 06 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Tekst jednolity Dz. U. z 2021r., poz. 816 z późn. zmianami).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracjiz dnia 07 października 2011r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 1604 z późn. zmianiami).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracjiz dnia 21 listopada 2011r w sprawie opłat za udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych i dokumentacji związanej z dowodami osobistymi (Tekst jednolity Dz. U. z 2016r. poz. 319 z późn. zmianami).


Opłaty:
Opłata wynosi 31,00 zł. za dokumentację związana z jednym dowodem osobistym.

Płatne a konto Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej

Nr 69 8413 0000 0100 0101 2000 0102
z zaznaczeniem "opłata za udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi".
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.


Termin odpowiedzi:
do 30 dni

Jednostka odpowiadająca:
Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej ul. Akacjowa 4, pok. 107, tel. 62 78 14 533

Tryb odwoławczy:
Na decyzję o odmowie udzielenia informacji przysługuje odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji za pośrednictwem Wójta Gminy Łęka Opatowska.

Uwagi:
Wnosząc o udostępnienie danych z ww. rejestru /dokumentacji związanej z dowodem osobistym, należy wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych/dokumentacji związanej z dowodem osobistym (wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia wskazanych przez siebie danych/dokumentacji z ww. rejestru lub załączyć dokumenty potwierdzając ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: wezwanie sądowe lub komornicze do podania określonych danych w związku z prowadzonym postępowaniem sądowym lub komorniczym, prowadzone postępowanie w sprawie o sfałszowanie dokumentu tożsamości, postępowanie egzekucyjne) lub przy niemożności wykazania interesu prawnego - wykazanie interesu faktycznego w otrzymaniu danych z ww. rejestru/ udostępnienia dokumentacji, a także należy wskazać informacje o osobie czy dokumencie tożsamości, umożliwiające wyszukanie w ww. rejestrze, a ponadto należy wskazać jakie dane/dokumentacja mają być udostępnione.

Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.


INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
Treść informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie :
a) Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru,
b) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizacje dowodów osobistych.
c) Wójt Gminy mający siedzibę w Łęce Opatowskiej w zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty.
2. Kontakt z Administratorem:
a) Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
b) Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora
c) Wójtem Gminy Łęka Opatowska można się skontaktować:
- listownie na adres: Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska
- poprzez e-mail: sekretariat@leka-opatowska.pl
- telefonicznie: 627814520
3. Kontakt z inspektorem ochrony danych:
a) Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
b) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
c) Wójt Gminy Łęka Opatowska wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez : adres e-mail: inspektor@myiod.pl lub w
sekretariacie Urzędu Gminy.
4. Z każdym z wymienionych inspektorów ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, które pozostają w jego zakresie działania.
5. Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (dalej: RODO) w związku z przepisem szczególnym ustawy;
Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu:
- wydania Pani/Panu dowodu osobistego;
- unieważnienia Pani/Pana dowodu osobistego z powodu:
> zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu,
> zmiany danych zawartych w dowodzie,
> upływu terminu ważności dowodu,
> utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
- uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.
6. Odbiorcami danych są podmioty przetwarzające dane:
W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
7. Przekazywanie danych osobowych do Państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej:
Pani/Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacji Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.
8. Dane w rejestrze Dowodów Osobistych przetwarzane są bezterminowo.
9. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz prawo ograniczenia ich przetwarzania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
10. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa)
11. Pani / Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:
a) organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,
b) ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.
12. Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.


Dokumenty