1. Nazwa procedury urzędowej:
Dostęp do informacji publicznej

2. Symbol procedury:
1431

3. Wydział:
Referat Organizacyjny.

W zależności od rodzaju żądanej informacji publicznej - odpowiedzi mogą udzielać referaty, których informacja/sprawa dotyczy.

4. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (T. j. Dz. U. z 2020r. poz. 2176 ze zm.)

5. Opłaty:

Bezpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy z udostępnieniem informacji publicznej wiąże się dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub konieczności przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, Wysokość opłaty odpowiada tym kosztom. W terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, wnioskodawca zostanie powiadomiony o wysokości tej opłaty.

6. Termin odpowiedzi:
Zgodnie z ustawą (art.10 ust.1) informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w w/w terminie, należy powiadomić w tym terminie wnioskodawcę o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni się informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

7. Jednostka odpowiedzialna:
Referat Organizacyjny
Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej
ul. Akacjowa 4, pok. 102
tel. 062 78 14 523

8. Tryb odwoławczy:
W przypadku decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej lub decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji odwołanie składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu w terminie 14 dni od jej otrzymania, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

9. Uwagi:
Ustawa nakazuje organom władzy państwowej (i innym podmiotom) udostępniać każdą informację o sprawach publicznych tj. informację publiczną (art. 1, ust.1). Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.

 

10. Wymagane dokumenty:
Wniosek o udostępnianie informacji publicznej - w przypadku gdy nie można udzielić informacji publicznej niezwłocznie.

 

11. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

 

Treść informacyjna dla osoby występującej z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej.  

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Wójt Gminy Łęka Opatowska. Może się Pani/Pan z nim kontaktować w następujący sposób:
    • listownie na adres:  Urząd Gminy Łęka Opatowska, ul. Akacjowa 4, 63-645 Łęka Opatowska,
    • poprzez e-mail:     sekretariat@leka-opatowska.pl
    • telefonicznie:      62 78 14 520.
  2. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem ochrony danych może się Pani kontaktować poprzez e-mail: inspektor@myiod.pl lub w sekretariacie Urzędu Gminy.
  3. Pani/Pan dane będą przetwarzane w celu związanym rozpatrzeniemwniosku o udostępnienie informacji publicznej. Podstawa prawną ich przetwarzania jest Pani/Pana zgoda wyrażona poprzez złożenia wniosku oraz następujące przepisy prawa:
    • ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
    • ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą udostępniane wyłącznie merytorycznie właściwym pracownikom Administratora oraz organom upoważnionym na podstawie odrębnych przepisów prawa powszechnie obowiązującego. W razie braku właściwości do rozpatrzenia wniosku, Pani/Panadane osobowe zostaną przekazane do organu właściwego do załatwienia sprawy.Ponadto odbiorcą Pani/Pana danych mogą być podmioty z którymi Administrator zawarł umowy lub porozumienie na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu przetwarzania, oraz przez okres wynikający z przepisów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. 10 lat
  6. W odniesieniu do danych pozyskanych przez nas przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
    • prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
    • prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
    • prawo do usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej; 
    • prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego praw,
    • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aby skorzystać z powyższych praw, należy się skontaktować z nami lub z naszym inspektorem ochrony danych (dane kontaktowe zawarte są w punktach 1 i 2.

7.  Podanie przez Panią?/Pana danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak ich niepodanie może uniemożliwić rozpatrzenie wniosku o udostępnienie informacji publicznej.