1. Nazwa sprawy:

Wydawanie zaświadczeń o zobowiązaniach  podatkowych spadkodawcy

 

2. Symbol :

310

 

3. Wydział:

Referat Finansowy Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej

 

4. Podstawa prawna :

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 roku nr 8, poz.60 z późn. zm.)

 

5. Opłaty:

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 17 zł

 

6. Termin odpowiedzi:

Bez zbędnej zwłoki – najpóźniej do 7 dni

 

7. Jednostka odpowiedzialna:

Inspektor d/s księgowości podatkowej

 

8. Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem organu wydającego postanowienie w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania postanowienia.

 

9. Uwagi:

Zgodnie z art.306f § 1 Ordynacji podatkowej – organ podatkowy wydaje zaświadczenie o wysokości znanych temu organowi zobowiązań spadkodawcy na wniosek osoby, która uprawdopodobni, że może być spadkobiercą.

           

10. Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zaświadczenia złożony przez osobę ubiegającą się o zaświadczenie